Søndag d.31 marts skydes Formel 1 bilerne endnu engang afsted på banen i Bahrain, mon Mercedes’ Valtteri Bottas og Lewis Hamilton kan gentage succesen fra Grand Prixet i Australien?
Resultattavlen taler for sig selv, hvor de to Mercedes biler ligge henholdsvist nummer 1 og 2.

Vidste du, at der både i Formel 1 bilen, i Mercedes pitten og i værkstedet findes ebmpapst ventilatorer?

Ebmpapst samarbejde med Mercedes

Klik her for at læse mere om vores ventilatorer på banen og i bilerne.

ebmpapst har udviklet off-board køleløsninger til Mercedes AMG Petronas F1 W10 racerbiler og har desuden arbejdet tæt sammen med holdet for at forbedre arbejdsmiljøet i værkstederne på Grand Prix banerne med innovative, specialbyggede varmegenvindings- og køleløsninger, som blev introduceret i 2014 sæsonen. Dette vil være af særlig værdi på baner med udfordrende klimatiske forhold.

Klar konkurrencefordel.
Mercedes har været med i eliten i Formel 1 de seneste år, og det skyldes ikke mindst ebmpapst, siger Toto Wolff, direktør for Mercedes-Benz Motorsport.

Bottas and Hamilton mercedes and ebmpapst

Formel 1 kan være en varm affære – både for racerkørerne i bilerne og for mandskabet, der arbejder på at forberede bilerne til kvalifikation og racerløb.

”Vi var de første, der prioriterede arbejdsmiljøet både i bilerne og i garagen, og det har givet os en klar fordel i konkurrencen.”

Klik her for at læse mere om ebm-papst’ samarbejde med MERCEDES AMG PETRONAS.

For varme forhold er et problem.
Til løb under varme himmelstrøg som f.eks. i Malaysia kan temperaturen i garagen nå 45 grader – og der er tillige en næsten ulideligt høj luftfugtighed. I det miljø er det en stor udfordring for holdet og kørerne at bevare koncentrationen og opretholde en maksimal ydeevne over en fire dages løbs-weekend.

“Det er en klar fordel, at mandskabet kan arbejde i 28°C i stedet for 45°C. Så det er godt, at vi har ebmpapst som partner i teamet”, siger Toto Wolff.

Mercedes og ebmpapst’ forsatte samarbejde.
MERCEDES AMG PETRONAS og ebmpapst vil fortsat arbejde hånd i hånd om fremtidige projekter for at forbedre energieffektiviteten på holdets faciliteter i Brackley og sørge for, at de tekniske arbejdsgrupper deler ekspertise og best practice f.eks. indenfor Computational Fluid Dynamics ( CFD ), turbo-teknologi og energieffektivitet.

Ebmpapst samarbejde med Mercedes